09 November 2010

Konsert Oh Konsert!!

 Sessi persekolahan 2010 hampir tamat lagi seminggu. Anak2 pun sibuk dengan exam, pemulangan & penggantian buku text (tak sah tak hilang buku!) dan konsert akhir tahun.. Disebabkan kami baru berpindah ke sini so anak2 masih kekok nak menyesuaikan diri, especially dari segi bahasa dan makanan... Letih jugak bila tiap2 hari ada je word yang saya kena explain dalam bahasa melayu biasa. Tapi forsure, budak2 cepat observed  persekitaran baru.. Cuma kene bagi masa je..


Dalam kekalutan saya mengurus dan melayan karenah anak2 nie, anak ketiga, DADA pulak choosen by cikgu untuk perform masa konsert. Dia memang jenis berani kat atas stage, and she's a good dancer too... kalau kat umah, berjoget aje kejenya.. Bagi la lagu ape pun, janji goyang!   Dia kena lead (kunun cam penyanyi utama) her group menyanyi dan menari lagu Justin Bieber  'Baby'... Dah 2 minggu lagu ni berputar2 dalam kepala saya.. ishh ishh..  So kena la jadi pemerhati tetap sebab dia nak saya tambah tolak apa yang perlu.... Saya cuma polish bagi smooth, the rest  dia create sendiri.. Bangga jugak tengok Dada terlentok liuk dengan penuh perasaan.. She is gifted with the talent.. Alhamdulillah..


Anak yang sulung pun macam tu, perform menari jugak, tapi cikgu dah bagi steps.. so, saya jadi pemerhati je la.. Yang no 2  buat fesyen show. Habih dia punggah baju dalam almari nak cari baju yang lain dari yang lain. Lepas jeans, dress, tukar pulak pakai hip hop, tu pun tak puas hati lagi . Last skali cikgu tetapkan tema, Pakaian Tradisional.. Cari pulak baju kurung, tak kena jugak.. At last lepas saya pening tgk bilik yang dah bersepah dengan baju yang dia punggah, saya bagi baju kurung moden raya tahun lepas. Puji2 sikit kata sesuai dengan dia, baru dia akur. Dia memang cerewet, everything must be perfect. Pedih telinga dengar dia membebel kalau benda yang dia nak tu tak kena pada citarasa. Bukan soal murah atau mahal, tapi dia nak yang perfect pada mata dia. Walaupun barang tu harga RM2, kalau ngam kat mata dia okey je.



So, saya harap masa konsert ni berlansung my girls akan perform yang terbaik. Saya tak dapat hadir kerana ini konsert tertutup, so parents tak leh nak tengok. Sebagai ibu saya sentiasa menberikan sokongan dan galakkan. Asalkan mereka gembira dan enjoy. Yang paling penting mereka akan cipta kenangan baru dalam hidup. Which is, kenangan ni akan tersemat dalam memori dan asalkan mereka sedar bahawa setiap memori yang mereka ada, disitu lah adanya 'mommy'..





Memetik kata-kata pengarang buku, Mitch Albom   'When you look into your mother's eyes, you know that is the purest love you can find in this earth'...  Semoga anak2 saya  sentiasa nampak dan sedar akan 'pancaran kasih' dimata saya kerana sampai saatnya nanti  nafas ini akan terhenti dan 'mata' ini akan tertutup untuk selama- lamanya.... Yang tinggal hanyalah memori yang saya cipta bersama mereka, dan 'ada'nya saya dalam  setiap diri mereka..


SALAM CINTA~

2 comments:

  1. seronoknya lihatkan happy family aya....
    seronok tu dapat pergi konsert anak-anak. tgk gelagat anak-anak yang sedang membesar

    ReplyDelete
  2. thanks ayang, insyallah ada rezeki your turn pulak.. aya doakan :)

    ReplyDelete